НКРЕКП не братиме на себе відповідальність за можливі наслідки від збільшення фондів оплати праці до кінця поточного року. Чи забезпечено баланс інтересів всіх зацікавлених сторін?

4 вересня в НКРЕКП відбулась зустріч представників Профспілки з представниками Комісії з питання щодо можливості підвищення рівня оплати в обласних енергопостачальних компаніях у поточному році.
Під час дискусії, профспілковою стороною було передано офіційний лист на ім’я Голови НКРЕКП, а також надані роз’яснення щодо профспілкової позиції у цьому питанні.[/b]

У переговорах взяли участь Голова НПЕУ Валерій Погорілий та заступник Голови ЦР НПЕУ Сергій Лісін. З боку комісії у переговорах взяли участь член НКРЕКП Борис Циганенко, Директор департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики Костянтин Сушко, начальник управління цінової та тарифної політики у сфері електроенергетики Руслан Кайдаш.

Пропонуючи Комісії збільшити рівень середньої заробітної плати для працівників енергопостачальних компаній, Голова Профспілки Валерій Погорілий запропонував наступні аргументи. Рівень середньої заробітної плати в промисловості України з початку року неухильно зростає, у липні збільшився до 7785 гривень, та вже сьомий місяць поспіль перевищує рівень середньої заробітної плати в обласних енергопостачальних компаніях. Тому, якщо така динаміка зберігатиметься до кінця року, середня заробітна плата в промисловості буде значно перевищувати рівень оплати праці в обленерго, і для встановлення ФОП на наступний рік треба буде робити різкий стрибок в частині збільшення тарифів на передачу та постачання електричної енергії.

Беручи до уваги сукупність різних факторів, пропозиція Профспілки полягає в наступному.

Постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2017 № 385 були внесені зміни до Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2017 рік, а номінальна середньомісячна заробітна плата працівників (скоригована на індекс споживчих цін до попереднього року) була збільшена зі 104% до 121,4%. Зважаючи на те, що цей макропоказник є складовою розрахунку фондів оплати праці для ліцензіатів, на погляд Профспілки, таке корегування макропоказника є істотною зміною чинного законодавства, та є достатньо обґрунтованою підставою для підвищення фондів оплати праці для енергопостачальних компаній на останні три місяці поточного року.

Крім того, відповідно до «Порядку визначення витрат на оплату праці, які враховуються у тарифах на розподіл електричної енергії (передачу електричної енергії місцевими (локальними) електромережами), постачання електричної енергії за регульованим тарифом, передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, виробництво теплової та виробництво електричної енергії», затверджений Постановою НКРЕКП №2645 від 26.10.2015 (далі – Порядок), застосування Комісією коефіцієнта для обмеження зростання витрат на оплату праці (&#946;<1) під час щорічного перегляду витрат на оплату праці є також підставою для перегляду НКРЕКП витрат на оплату праці у структурі відповідного тарифу протягом року. Нагадаємо, що у тарифах на поточний рік Комісією був застосований коефіцієнт &#946;=0,2 яким було суттєво обмежено зростання витрат на оплату праці для ліцензіатів.

Представниками Комісії аргументи Профспілки були сприйняті з розумінням, проте відкинуті як підставу до рішучих дій. Було зазначено, що НКРЕКП має не тільки здійснювати державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів та суб’єктів господарювання, але й забезпечити захист прав споживачів товарів та послуг у сферах енергетики та комунальних послуг. Крім того традиційно було наголошено, що енергопостачальні компанії мають власні резерви для збільшення рівня оплати праці своїм працівникам, що не потягне за собою зростання вартості електроенергії для споживачів.

Член Комісії Борис Циганенко зазначив, що виходячи з оприлюднених позицій Кабінету Міністрів України та також Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, підстав для зростання тарифів на електричну енергію для споживачів до кінця року немає. Водночас перегляд Комісією фонду оплати праці для працівників енергопостачальних компаній безумовно потягне за собою зростання тарифів на передачу та постачання електроенергії і, як наслідок, зростання вартості електроенергії для кінцевих споживачів. В свою чергу це призведе до виникнення різниці в тарифах на послуги інших ліцензіатів – у сфері розподілу газу, води тощо та розриву у фінансуванні, чого Комісія допустити не може.

Незважаючи на підвищений градус дискусії, Борис Володимирович наголосив, що за ініціативою НКРЕКП перегляду тарифів на поточний рік не буде, що, звісно, не можна назвати задовільним результатом для трудових колективів енергопостачальних компаній.
Водночас він зазначив, що у листопаді поточного року одночасно і комплексно відбудуться планові перегляди всіх складових структур тарифів на передачу та постачання електроенергії для ліцензіатів на наступний 2018 рік, включаючи фонди оплати праці.

«Комісія буде аналізувати протоколи, надіслані ліцензіатами за результатами проведення відкритих обговорень (відкритих слухань) на місцях відповідно до Постанови НКРЕКП від 30.06.2017 № 866. Після опрацювання цих протоколів, Комісія у жовтні буде проводити відкриті слухання з подальшим прийняттям загального однотипного рішення щодо структури тарифів всіх ліцензіатів», – зазначив Борис Циганенко.

За підсумками цієї зустрічі Виконавчим Комітетом Центральної Ради Профспілки було прийняте рішення про скликання засідання Центральної Ради НПЕУ для прийняття рішень щодо участі представників профспілкових комітетів кожної обласної енергопостачальної компанії у відкритих слуханнях в НКРЕКП у жовтні поточного року для відстоювання позицій своїх трудових колективів та обґрунтування розрахункового рівня фондів оплати праці на 2018 рік.

Виконком ЦР НПЕУ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *